ח"כ ישראל אייכלר על המגעים שפורסמו: "חובה להפיל את הממשלה"

אסתי פלד 1 Comment on ח"כ ישראל אייכלר על המגעים שפורסמו: "חובה להפיל את הממשלה"

ח"כ ישראל אייכלר לגדסי ב"מהדורה המרכזית": "לא אפשר להפיל ממשלה, אלא חובה להפיל אותה – אם אפשר, תמיד נהיה שם | שואל את עצמי אם בן גוריון היה כאן עם חמישים מנדטים, איצ'ה מאייר לוין היה עושה איתם עסקים. אני יכול להבטיח שכל יום מגיעים אלינו הצעות לבטל חוקים כמו גזירת התקשורת של הנדל

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת אייכלר לאיתי גדסי ב"מהדורה המרכזית": "זו לא סערה בכוס מים אלא סערה במקלדות של אנשים שנזונים מנייעס. הם ראו כמה אברכים מחסידות בעלז יוצאים מהלשכה שלי עם כמה אנשים זרים וכבר הם רצו לקבוע שאני אמנע את נפילת הממשלה הזאת"

"לא בגדר אפשר להפיל ממשלה, אלא חובה להפיל אותה. אם אפשר, תמיד נהיה שם. מה שכן, אני תמיד שואל את עצמי אם בן גוריון היה כאן עם חמישים מנדטים, איצ'ה מאייר לוין היה עושה איתם עסקים. אני יכול להבטיח שכל יום מגיעים אלינו הצעות לבטל חוקים כמו גזירת התקשורת של הנדל"

"ושלא תהיה טעות, אנחנו לא נשלחים לכנסת כדי לא לעשות כלום עד שיגיע המשיח ששמו בנימין נתניהו. מדובר בחוק קטן, חוק הגיוס הוא חוק קטן בגדר זה נהנה וזה לא חסר. יש חוקים שח"כים מיהדות התורה וש"ס מעבירים ביחד עם הקואליציה, אם יש אפשרות להפיל ממשלה אנחנו לא נהיה נגד. אבל כל דבר שצריך שתדלנות בשביל הציבור החרדי – עשינו, עושים ונעשה. אף פעם לא היתה הוראה שיהיה אסור לנו להצביע בגלל משצעת קואליציונית, בחיים לא שמעתי על זה"

"לדוגמה, היה חוק ממדים ללימודים. היה את חוק התקשורת ויהדות התורה אמרה שאם הליכוד יתמוך בחוק הזה, יהדות התורה אמרה נתמוך בביטול חוק התקשורת במקום והליכוד אמר היה לא תהיה. בסוף הם התקפלו. קואליציה תיפול מבפנים, לא מבחוץ. סילמן פרשה וגנאים בדרך. אבל אני מדבר עקרונית.

חה"כ אייכלר הבהיר בחריפות כדרכו ותקף את הממשלה: "אנחנו לא מוכרים אצבעות כי אנחנו לא רוצים שהקואליציה תתקיים. יש את יו"ר ועדת החוקה שהוא רפורמי מרודפי היהדות. שרת התחבורה עושה הכל כנגד הציבור החרדי – אנחנו לא יכולים לתמוך בממשלה שכזו".

"יש דבר אחד בדרך הטבע שמחזיק את הממשלה הזאת וקוראים לו בנימין נתניהו. מחזיק אותה ממנסור עבאס ועד בנט וסער. אני ופרוש ביקשנו מנתניהו לזוז לפני שנה, אבל ברגע שזה נפל על אוזניים ערלות אין לנו שום עניין לריב עם אדם עם כל כך הרבה זכויות כמו נתניהו"

אייכלר חשף את התנהלות יהדות התורה סביב סוגית חוק עונש מוות למחבלים: "ישבנו כל יהדות התורה והסכמנו שאין לתת לבית המשפט הישראלי כוח להרוג. ברור לנו שחוק מוות לא יוטל על מחבל מוסלמי אלא למה שהם יגדירו מחבל יהודי. אין כוח ליהודים להרוג מאז שבטלה סנהדרין"



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אייכלר לא יהסס לשבת עם השמאל